Skip to main content
10 tipů, jak se stát 5 hvězdičkovým řidičem a snížit tím i provizi Uber

10 tipů, jak se stát 5 hvězdičkovým řidičem a snížit tím i provizi Uber

Uber se snaží budovat komunitu, kdy se vzájemně respektují řidiči i cestující. Jaké nástroj této sféry slouží udělování hodnocení. Po každé absolvované jízdě tak mají cestující i řidiči příležitost ohodnotit jeden druhého jednou až pěti hvězdičkami.

Počet hvězdiček hraje v Uber velkou roli. Každý řidič vždy rád uvítá cestujícího s vysokým hodnocením a každý cestující se naopak raději sveze s řidičem, jehož hodnocení je například 4,9 hvězdy nebo více. Uber tak dokáže sledovat vývoj a zaručit, že na silnicích už zůstanou pouze ti nejlepší řidiči.

Hodnocení může cestující udělit ihned po jízdě prostřednictvím aplikace nebo kdykoliv později ze svého účtu Uber nebo kliknutím na počet hvězd v informačním e-mailu, který obdrží po dokončení jízdy. Udělené hodnocení nelze zpětně měnit.

Hodnocení Uber řidiče po absolvované jízdě
Hodnocení Uber řidiče po absolvované jízdě

Kromě hodnocení v některých zemích funguje i možnost přidat řidiči spropitné. Tato funkce zatím v České republice bohužel není dostupná.

Jak hodnocení funguje?

  • Každý uživatel Uber vidí hodnocení řidiče bezprostředně po tom, co byla jízda přijata. Nachází se hned vedle jeho jména, fotografie, typu auta a poznávací značky v dolní části aplikace.
  • Pokud má řidič hodnocení nad 4,75 hvězd a odjezděno minimálně 200 jízd, sníží se mu provize o 5 %. Vysoký počet hvězd se tak každému řidiči vyplatí i finančně.
  • Špatně hodnoceným řidičům s hodnocením nižším než 4,70 hvězd jsou na čas zmrazeny účty, některým dokonce i zrušeny.
  • Takoví řidiče poté musí absolvovat školení, kde se rozhodne jejich další působení u Uber.

Naše tipy pro řidiče

1. Odhadněte situaci

Zbytečně na cestující nemluvte. Někteří cestující preferují tichou jízdu bez povídání, někteří naopak využívají cestu ke socializaci. Je zde tak důležitá empatie, která vás dovede k pěti hvězdičkám.

Dobrým tipem jak odhadnout to, zda si cestující rád popovídá nebo preferuje ticho jsou věty jako „Dobrý den, takže pojedeme na adresu X. Podle navigace bysme tam měli být za X minut. Je to v pořádku?

Napovědět také může fakt, zda si cestující sedne dopředu vedle vás nebo zda sedí vzadu křížem od místa řidiče.

2. Buďte vždy zdvořilý

Pokud vidíte, že cestující nese kufr, nabídněte mu svou pomoc a uložte zavazadlo do kufru svého auta.

3. Auto mějte vždy čisté

Ano, auto je to první, co cestující uvidí. Nemusí se úplně blýskat, ale vždy by mělo být dokonale čisté uvnitř. Zkontrolujte si před každou jízdou, zda je vaše auto čisté, bez drobků na sedačkách a bláta na koberečcích. Opláchnout auto v mycím boxu a vyluxovat je záležitostí několika minut a „pár korun“.

4. Před jízdou nekuřte

V autě ani bezprostředně před jízdou nekuřte, v autě používejte příjemné osvěžovače vzduchu a jiné vonné předměty.

5. Mějte v autě příjemnou teplotu

V létě zapněte klimatizaci, v zimě zase mějte připravenou příjemnou teplotu pro vymrzlé cestující. Nic také nezkazíte tím, když se cestujícího zeptáte, zda mu současné teplota ve voze vyhovuje. Okénka za jízdy nejlépe neotevírejte vůbec, případně pouze po předchozím souhlasu cestujícího.

6. Poslouchejte příjemnou hudbu

Klidně se i zeptejte cestujícího, zda mu hudba vyhovuje případně zda není moc nahlas. Jakýkoliv zájem o cestujícího vyzvedne řidiče v očích cestujícího.

7. Znejte dobře své město

Nikdy se cestujícího neptejte na cestu. Můžete však cestujícímu nabídnout alternativy tras, například zda preferuje nejkratší, anebo nejrychlejší cestu. Často má také cestující svou oblíbenou trasu, na kterou je zvyklý.

8. Dodržujte předpisy a bezpečnou jízdu

Jezděte vždy opatrně a vyhněte se troubení na okolní řidiče, ačkoli to někdy bývá těžké. Za každou cenu dodržujte předepsanou rychlost. Rychleji jeďte jen tehdy, pokud vás o to cestující výslovně požádá.

9. Při jízdě neřešte soukromé hovory ani zprávy

Věnujte se pouze řízení a soukromé komunikace nechte na později.

10. Nabídněte něco navíc

V teplých dnech mějte například k dispozici malé lahvičky s vodou, které každého cestujícího zachrání před žízní. Každého také potěší nabídnutí drobnosti jako mentolových bonbonů či žvýkačky. Super tip je také nabídnout dobití mobilního telefonu.

Spousta lidí také dnes cestuje s dětmi, avšak dětská autosedačka není standardním vybavením každého řidiče. Poskytněte tímto komplexní službu. Pořídit si můžete třeba autosedačku Ferrari Cosmo SP za pouhých 1.949,- Kč, která je vhodné pro děti od narození až do 18 kilogramů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *