Skip to main content

Uber vs. Taxify: srovnání z pozice řidiče

V poslední době se nám zde množí dotazy těch z Vás, kteří uvažují, že se přidají k řidičům Uberu či Taxify. Již v minulosti jsme pro Vás připravili srovnání Uber a Taxify z pohledu cestujícího, proto jsme se dnes rozhodli zeptat pár řidičů, kteří mají zkušenosti s oběmi možnosti o jejich názor. Jelikož jejich odpovědi byly velice obdobné, zde Vám přinášíme souhrn.

Podmínky pro zařazení mezi řidiče Uber/Taxify a poplatky s tímto spojené

Každý řidič, ať už se rozhodne provozovat služby pod Uberem či Taxify, musí doložit výpis z karty řidiče, výpis z trestního rejstříku, kopii občanského a řidičského průkazu. Následně je nutné předložit doklady spojené s vozem – tedy zelenou kartu a technický průkaz.

Jediným poplatkem jsou tedy náklady spojené s vyřizováním těchto dokumentů, avšak Uber je po určitém počtu jízd proplácí zpět.

Od května 2018, kdy bylo uzavřeno memorandum mezi Uberem a Vládou ČR, Uber navíc požaduje průkaz řidiče taxislužby (tzv. žlutá karta), zkoušku z místopisu a zapsání vozidla do evidence vozidel taxislužby. Taxify tyty náležitosti zatím nevyžaduje. Více o zákonných podmínkách a daňových povinnostech nalezte v tomto článku.

Nutné parametry vozu

Jediným parametrem je nemít vůz starší 9 let. Je však nutné se zamyslet nad tím, zda auto splňuje účel, dvojmístně Ferrari tak není úplně vhodné :).

Spokojenost s aplikací pro řidiče

Aplikaci jak Uberu, tak taxify prochází pravidelným každotýdenním vývojem a pravidelnými aktualizacemi. Obě fungují na velice podobném principu, přehlednost a funkčnost je velice dobrá. Uber driver app má však po posledních aktualizacích velice přijemně vytvořenou navigaci v Driver app.

Výdělek, forma vyplácení

Po odečtení provize je výdělek vyplácen vždy jednou týdně na účet.

Benefity a bonusy za jízdy

Obě společnosti nabízejí benefity pro řidiče. Taxify zavedlo bonusy ve vytížených časech a bonusy za jízdy mimo Prahu, Uber pak garantovanou částku ve vytížené časy. Klasické „špičky“ u Uberu jsou navíc i nově v Taxify, což je příjemné.

Vytíženost, četnost objednávek

Obliba obou služeb je velice vysoká. Vždy však záleží na počtu objednávek, resp. řidičů v terénu. V současné době nabízí Uber větší množství objednávek, ale to je dáno větší rozšířeností aplikace. Taxify má však v poslední době mnohem větší progress a také akčních nabídek pro zíkazníky.

Nejvytíženější časy

Čas, kdy se opravdu nezastavíte, je pátek a sobota večer/v noci. Dalšími oblíbenými časy jsou všední dny dopoledne od 7 do 11 hodin a následně odpoledne od 16 do 22 hodin.

Zpětná vazba zákazníků

Jak Uber, tak Taxify kontrolují a reagují na hodnocení, která řidiči dali cestující. Pozor, i řidič má však po ukončení jízdy zákazníka ohodnotit, avšak to je pouze interní věc, zatímco hodnocení řidiče je veřejné a volně dostupné. V reakci na záporné hodnocení může řidič (u obou společností) jízdu odmítnout, musí však uvést důvod.

Jak se zaregistrovat jako Uber řidič

Proces registrace je poměrně komplikovaný a ne každý jej zvládne dokončit. Je také potřeba několik dokumentů z nichž některé určitě nemáte doma po ruce (výpis z rejstříku trestů, výpis z bodového hodnocení řidiče, koncesi pro přepravu osob).

REGISTRACE ŘIDIČE →

Zahájit registraci lze zdarma na stránce https://partners.uber.com/join/. Celý proces je bohužel v angličtině.

NÁVOD KROK ZA KROKEM Přečtěte si náš podrobný návod jak se zaregistrovat jako Uber řidič krok za krokem.

Komentářů: 6

  1. možná si nemusíte kupovat auťák za 400.000, možná dokonce nemusíte jezdit ani svým auťákem, těch otázek je hafo a samozřejmě že by si každý měl spočítat, co to obnáší a do jaké míry se ještě vyplatí investovat a kdy už ne

  2. Jezdila jsem pro Taxify dva týdny. Poprvé mi zablokovali účet v aplikaci už za tři dny, argument byl, že příliš mnoho zákazníků zrušilo zakázku. Stává se, že si vás zákazník vybere, a hned po jedné, dvou vteřinách zakázku zruší. Důvod nemusí uvádět. Podruhé mi zablokovali účet v aplikaci hned za další tři dny, protože jsem měla příliš nízké hodnocení (4,25). Předchozí den jim však hodnocení 4,15 vůbec nevadilo a účet nezablokovali. Když vám zablokují účet, nemáte možnost si vydělat ani na palivo, které natankujete, když vyjedete. A kde jsou ostatní výdaje, jako je čištění auta a odpis?

  3. Koupite si autak za 400 000, – kč a za 5 let ho jako taxik zničite…je na odpis…máte po onech 5 letech ježdění za 16 kč ušetřených novych 400 000,- kč ?
    Ano?
    Odpis na osobni vozy je v průměru kolem 5 kč na km tak se naučte soudruzi taxikáři počitat zda ze svych penez a času nedotujete nekoho jiného.

    1. 5 let /50.000km ročně, celkem 250.000km
      250.000×5= 1.250.000,- na auto (750.000Kč nafta, 100.000,-Kč servis, 400.000 na nové auto
      250.000×11=2.750.000 hrubý zisk před zdaněním tj. 550.000 ročně (cca 46.000/měsíc)

      žádná sláva, ale že by se to muselo dotovat ????
      Ale musí být nájezd, když není tak se moc nevydělá, ale zase se nezničí auto. Jen můj názor…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *