Skip to main content

Nová ochrana pro Uber řidiče: V případě špatného hodnocení bude povinnost udat důvod

Společnost Uber se snaží v poslední době udělat aplikaci i samotný přístup tak, aby se zvýšila efektivita, praktičnost a hlavně bezpečnost. Při svých inovacích se snaží vždy myslet jak na cestující, tak na řidiče. V poslední době lze ale dle počtů inovací tvrdit, že řidič je více než cestující.

Co se cestujících týče, Většina změn je již zavedena a plně fungující i v českém prostředí.  Velice příjemnou novinkou je tak například chat, který je přímo v aplikaci. Cestující tak může kontaktovat přímo řidiče, aniž by mu musel volat a rozptylovat jej například u dokončování předchozí jízdy. Zprávu pak řidiči aplikace sama přečte, čímž se zvyšuje bezpečnost jízdy.Na bezpečnost však Uber myslel i dále, každý cestující má možnost sdílet svou trasu i průběh jízdy s další osobou.

Novinky pro řidiče

Novinky, které ocení řidiči, je proplacení čekání, které je delší než dvě minuty, upozornění na potenciální dlouhou jízdu a rovněž možnost sdílení trasy, což nahrává nejvíce ženám. Uber se snaží dlouhodobě nalákat do svých řad více žen. Kampaň, která cílila právě na ženy, zbavovala strachu a jiných obav z řízení pod společností Uber.

Novinka v udělování hodnocení řidiči

Další aspekt, který jistě řidiči v České republice ocení, je přehledné udělování hodnocení. Nejnovější opatření je však teprve zkoumáno na americkém trhu. Platí však, že pokud se cestující rozhodne neoznačit stoprocentní spokojenost, musí vždy uvést důvod.

Současný systém hodnocení je totiž jednou z nejčastějších kritik z řad řidičů. Cestující často bezmyšlenkovitě označí libovolný počet hvězd, aniž by se zabýval tím, co udělal. Pokud tedy neoznačí maximálních 5 hvězdiček, budou muset uvést důvod, který je vedl k udělení horšího hodnocení. Tzv. „přísné“ kritiky pak budou vyhodnocovány a popřípadě anulovány.

Další novinkou je změna algoritmu, který zvýhodní všechny řidiče proti náročným a věčně nespokojeným cestujícím. Jakmile bude udělovat cestující příliš nízká hodnocení často, systém vymaže všechna jeho hodnocení, která udělil. Dle Uberu nejsou tato hodnocení nikterak směrodatná. Do hodnocení řidiče se nezapočítávají nově ani problémy s GPS navigací, nebo příliš hustá doprava. Za tyto nepříjemnosti v drtivé většině případů samotný řidič nemůže.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *