Skip to main content

Cena Uber Taxi: Ceník a kalkulátor pro odhad ceny UberPOP a UberBlack 2018

Bezesporu největší výhodou Uberu je jeho nízká cena, zejména u služby UberPOP, která začíná už na 9,90,- Kč za 1 ujetý kilometr. Cena je nízká zejména díky tomu, že vás neveze licencovaný řidič profesionál, ale běžný člověk, který si řízením pro Uber většinou pouze přivydělává. Další velkou výhodou je, že finální cenu znáte vždy předem ještě před objednáním vozu. Kompletní ceník a porovnání s cenami běžných taxi naleznete v tabulce níže:

 UberPOPUberSelectUberBlackBěžné taxi
Cena za 1 kilometr9,90,- Kč13,- Kč27,- Kč24,- Kč
Cena za 1 minutu3,- Kč4,50,- Kč6,- Kč0,- Kč
Nástupní sazba25,- Kč30,- Kč40,- Kč40,- Kč
Minimální jízdné55,- Kč60,- Kč150,- Kč-
Z letiště do centra300,- Kč400,- Kč650,- Kč450,- Kč
JÍZDA ZDARMA A nezapomeňte, pokud jste s Uberem ještě nejeli, zadejte náš promo kód „CZEFREE“ a získejte jízdu zdarma. Kód je platný pro všechny služby (UberPOP, UberSelect i UberBlack).

Minimální jízdné je pouhých 55,- Kč, Uber je tedy ideální pro menší přesuny po městě. Pro delší trasy (například mimo Prahu) však doporučujeme zvolit Liftago, u kterého řidiči neúčtují cenu za každou minutu. Ceny jsou platné pro celé území České republiky. Nezáleží tedy, zda jedete Uberem v Praze nebo Brně.

Kromě základního ceníku uplatňuje Uber také ceny ve špičkách. Ty jsou určovány dynamicky dle aktuální poptávky a jsou samozřejmě vyšší, někdy i více než dvojnásobně. Na to vás ale vždy upozorní aplikace. Typicky se jedná o večerní časy a ranní hodiny v pátek a sobotu, kdy se lidé vrací domů ze zábavy.

Uber Taxi kalkulátor pro odhad ceny jízdy

Prostřednictvím našeho kalkulátoru si také snadno můžete spočítat odhadovanou cenu jízdy pro vaši trasu. Vyberte typ vozu (UberPOP, UberSelect, UberBlack nebo běžné taxi, Liftago či Taxify), zadejte místo nástupu a cílovou destinaci a stiskněte tlačítko „SPOČÍTAT“.

Berte prosím na vědomí, že vypočítané ceny jsou pouze orientační a ve skutečnosti se můžou lišit. Vyzkoušet můžete i oficiální Uber kalkulátor.

Více informací o jednotlivých službách Uber se dozvíte na stránce 3 rozdíly mezi UberPOP, UberSelect a UberBlack. Srovnání Uberu s další konkurencí si můžete prohlédnout na stránce Uber vs. Liftago vs. Taxify.

JÍZDA ZDARMA A nezapomeňte, pokud jste s Uberem ještě nejeli, zadejte náš promo kód „CZEFREE“ a získejte jízdu zdarma. Kód je platný pro všechny služby (UberPOP, UberSelect i UberBlack).

Odhad ceny pomocí Uber aplikace

Cenu si můžete snadno nechat odhadnout i pomocí Uber aplikace, a to ještě před objednáním vozu. Stačí zadat místo vyzvednutí a cílovou destinaci a vysunout spodní menu tažením. Objeví se detailní informace o vozu (příjezd, velikost) a odhadovaná cena jízdy.

Odhad ceny UberPOP a UberBlack pomocí mobilní aplikace
Odhad ceny UberPOP a UberBlack pomocí mobilní aplikace

Na obrázku výše například vidíte odhadovanou cenu pro cestu z Václavského náměstí na Letiště Václava Havla.

Předem stanovené (pevné) ceny

Od března 2018 Uber upravil aplikaci tak, že cena kterou vidíte ještě před objednáním vozu je vždy finální. Můžete si tedy rozmyslet, zda je pro vás cena akceptovatelná. Před touto změnou byl v aplikaci viditelný pouze odhad ceny, který se při delších cestách (např. z letiště) mohl lišit i o více než 100,- Kč. Pro více informací o tom, jak předem stanovená cena funguje (i z pohledu řidiče), se podívejte na video níže.

Cena se však může i přesto změnit, a to v případě, kdy během cesty nastane neočekávaná dopravní situace (zácpa). Samozřejmě se cena také změní, pokud jako cestující změnit cílovou adresu nebo pokud se jízdu rozhodnete ukončit dříve.

Metody platby

Asi největší výhodou Uberu je možnost automatické platby platební kartou. To znamená, že po dokončené jízdě, se vám automaticky strhne daná částka z platební karty, kterou máte zadanou v aplikaci. Nemusíte ji tedy ani mít u sebe při jízdě nebo ji dávat řidičovi.

Kromě toho je také možné platit „klasicky“ hotově. Stačí v aplikaci při objednávání jízdy kliknout na ikonu platební karty a změnit na hotovost.

Spropitné a dýško pro řidiče

Další novinkou se kterou Uber v České republice přišel v březnu 2018, je možnost dát řidiči po dokončení jízdy spropitné (neboli dýško). Výši můžete zvolit buďto jednu z předpřipravených možností 10,- Kč, 20,- Kč nebo 40,- Kč, případně můžete zadat i částku vlastní.

Možnost dát spropitné je v aplikaci Uber od března 2018
Možnost dát spropitné je v aplikaci Uber od března 2018

Spropitné můžete dát ihned po skončení jízdy v aplikaci, kdykoliv poté v historii jízd nebo kliknutím na tlačítko „Přidat spropitné“ v e-mailu s účtenkou.

Spropitné v žádném případě není povinné a záleží čistě jen na vás a vaší spokojenosti s řidičem. Doporučujeme však řidiče alespoň drobně odměnit, pokud byla cesta příjemná nebo pokud pro vás udělal něco navíc.

Komentářů: 43

  1. Dobrý den,potřeboval jsem odvézt z Ústí nad Labem -na letiště Dráždany,bylo by to na podzim.Jestli máte také tyto jízdy v Ústí nad Labem,Uber POP.Předem děkuji,za odpověd s pozdravem Zdeněk Saska

  2. Taxikáři v Praze protestující proti Úberu začínají snad jezdit podle dopravních předpisů?
    Všimněme si, že většina taxikářů má dopravní předpisy těžce na háku, zejména nejvyšší rychlost a světla na semaforu. Profesionálně na vyhlášku slabou.
    Pro pražské řidiče se zákazové a příkazové značky mění na informační, které pražské řidiče informují, jak se bude chovat mimopražský řidič. Ústečtí řidiči pražským vydatně sekundují!

  3. dobry den,
    odveze me dneska uber v noci z praha,andel na dobris? je to cca 40km,ukazuje to cenu cca 600kc,plati to? nebo mimo phu nepojede. diky

  4. Řekl bych, že kdyby taxikáři (zejména v ČR) neměli pověst novodobých pirátů a bezostyšných zlodějů nejhrubšího zrna, tak by ubeři neměli nejmenší šanci. A na jejich tragické pověsti, zakládající se většinou na pravdě, je založen zisk ilegální ekonomiky. Vzniká tak komická situace, kdy zloděj křičí, chyťte zloděje. A v této hře dvou zlodějských band se nebohý zákazník orientuje především na cenu. Paradoxem potom snad i nemůže být, že taxikář-zaměstnanec si na cestu domů objedná ubera. Kdo by se tomu divil, je zřejmě, jak to jen říct, ne moc chytrý. 😉

  5. UBER je dobrá aplikace jenže ve špatých rukou. Něco na tom není v pořádku , Licenci má nějaká společnost a přikrýva tim jiné lidi a od tohoto zaměstnance pokud se tomu datak říct požadujou mimo jiné 3 tisíce za pronájem auta podotykám MIMO JINÉ !

  6. Vazeni uživatele UBERu. Soudruh Babis tlačí všechny OSVC poctive zdanovat příjmy. Uber má miliardovy obrat jen v ČR a nezdanuje v ČR téměř nic. To znamena ze kdo používá Uber podporuje Americké důchodce. Vsekery zisk jde do zahraničí. A vám co chcete ušetřit vlčí Halíř přeji aby se na vás důchod nedostávalo ve státním rozpočtu peníze. TReba vás pak Uber svěže zadarmo. Vzpamatujte se a používejte mozek.

    1. Babiše k majetku dostala Pražáky oslavovaná pravičácký politika „zhasnutých žárovek“ při divokých privatizacích od 90. let – s Uberem to nemá nic společného.
      Z Ruzyně na hlavní nádraží je to 18.5 km, cena za pohonné hmoty do 50,-Kč, hrubý plat řidiče za 1 hodinu – 200,-Kč, amortizace 50,-Kč, takže 300,-Kč je až nad hlavu. Normální taxi vás tam ale doveze ne za 450,-Kč, obvykle to činí 550-650,-Kč – ovšem jen když tedy mluvíte česky. Co se na to dá proboha říct ? Ostuda, taxikáři se v Praze chovají jako mafie někde na Sicílii – to je patrné i z fyzických ataků na konkurenci. Myslím, že by se Praha bez nich naprosto bez problémlů klidně obešla.
      Navíc když vám nakonec na hlavním nádraží nabídnou bagetu se salámem za 100,-Kč (při pořizovacích nákladech 20,-Kč…) zkrátka hnus…

      1. Ty jsi opravdu jen jetel a ktomu si ještě opakoval dvě třídy z matematiky na základce . Tak si vezmi svoje auto vše ti zaplať a jezdí za 300 z letiště , uvidíme jak dlouho to utáhneš . Jsi jen jetel a ještě blb !

      2. Amortizace činí dle Fin úřadu kolem 9kc na km dle vozidla takže jen Amortizace vozu na cestu na letiště z centra je cca 200 Kč, palivo nestojí 50 Kč ale spíše 80 Kč a výdělek rizikového povolání nemůže být 150 Kč na hodinu

        1. ano to činí 9 Kč na km, jenže tam není počítáno s tím kolik se na něm najede, je to obdobně jako s účetním odpisem hmotného majetku po třech letech je jeho hodnota nulová a defacto by se měl vyhodit, ovšem je použitelný dál. A ještě jsem neviděl v praze taxikáře:

          za A který by mě svezl s vozem kde je natočeno na tacháči pod 100 tis což by odpovídalo přiměřené amortizaci, že po každých 100 tis km si koupí nový vůz za skoro mego

          za B málokdy byl taxi vůz v lepší třídě jakože poslední oktávka, nebo zachovalý superb či něco zahraničního. Jednou jsem měl dokonce i taxikáře s kterým jsem to kilometr od místa B vzdal, protože na cestě z IP Pavlova na Pankrác mu auto 5x chcíplo z ničeho nic ve volnoběhu na křižovatkách (podotýkám ne při rozjezdu že by špatně spojka brzda plyn, ale při stání)

          Ono je totiž smutné, že většina taxikářů krom těch co jezdí pod kartelem řeší obživu stylem dotáhnu si z německa levné zachovalé (hlavně interier pro exkluzivitu) auto do 200 tisíc pořizovačka a budu jezdit 30 – 40 Kč/km abych měl 2/3 a víc do kapsy podle toho koho svezu jak je zmíněno v kometářích. Celkem nedávno jsem se takto fungujícím panem taxikářem svezl v ostravě, pravda nebyl tam kilometr za 30, ale zase trochu jiná zábava:

          – Superb na tacháči něco okolo 300 tkm (nabízí se otázka kolik tam bylo před stočením pokud to nešikovně pořídil, u těhle aut se to běžně dělá)
          – na palubce diagnostika „nesvítí levé přední světlo“
          – bezpečnostní pás si pán nasadil až ve třetině cesty, kdy viděl za sebou ve zpětném auto s měštáky

          takže asi tak s neustále křičícími taxikáři :-). ne že bych Uberu fandil, ale mnohdy cena jízdného neodpovídá vozu a komfortu dopravy a většinou komfortnější vozy mají opět karteloví provozovatelé a samozřejmě si to nechají taktéž zaplatit, kilometr tam není za 30 a většinou je tam ještě paušální příplatek a to se nebavíme že by ten komfortní vůz byl Bentley, nebo nějaká americká limuzína, ale bavíme se o továrních značkách Audi/Mercedes/BMW ve vyšší třídě.
          Imho ještě když tu proběhl komentář o tom, že Uber tu nezaplatí na daních ani korunu…kde asi platí daně ten taxi kartel….? Samozřejmě sídla v daňových rájích a platí pouze nutné výdaje za pár administrativních zaměstnanců bo ten největší počet zaměstanců jakože taxikáři pod nimi jezdící jsou stejně na ŽL/DPP a podobně.

          1. Obvykle kdo nedokáže svoji myšlenku presentovat jasně a stručně má v hlavě trochu zmatek.
            Dokážete mi prosím ve 3 – 4 větách říci co jste vlastně sděloval ?

            Já tvrdím jedno :
            1. Vůz má amortizaci 9 Kč na kilometr
            2. Palivo stoji kolem 30 kč litr
            3. A jedná se o nebezpečnou práci kde za adekvátní minimální HRUBOU hodinovou mzdu považuji alespon 250,. Kč
            Z toho se dá vypočítat že kilometr POD 20,- Kč je ekonomicky NESMYSL.
            Tečka.

  7. Tato konkurence zde nebyla třeba,kdyby Magistrát Prahy dovedl něco změnit v TAXISLUZBE,třeba to kdyby každý taxikář musel jezdit na svou koncesí,né na koncesi někoho jiného.Větší postihy pro černé taxi kterých v Praze jezdí stále dost.To je problém Pražské taxislužby,jak je možné že sem přijede Rus,Ukrajince nebo jiný cizinec,který neumí český,nezná PRAHU ale za tři měsíce,udélá zkoušky z místopisu,a dokonce v češtině,to je problém kde je třeba hledat,,a odtud řešit nápravu TAXI,větší postihy pro černé taxi,ne pro slušné taxikáře.Kterých v Praze jezdí dost,nastavení stejných podmínek pro řidiče
    Uberu,kteří nemají pojištěna vozidla.Platej pouze povinné ručení,to je cca 4000,- kč ročně,kdežto koncesovaný taxikář platí min. cca 49000,- kč ročně,plus další poplatky,taxametr,meteorologie,atd.

    1. Pane demagogu, vypiste podrobne tech 49000,-Kc vydaju, prosim. A nepodvadet – co je jednorazove, nezarazujte do kazdorocnich!

      1. Vazeny. to je pojisteni vozu, havarijni a povinne, kdo neveri, at si zkusi sjednat na taxi pojisteni levneji….ceny jsou od 30 do 70tis rocne podle pojistovny

  8. DD, aktualizujte si prosím odhady s online verzí, ta je dražší 🙁
    Vrážská Radotín – Třebotov ukazuje minimum 200Kč v aplikaci..

  9. Zdravim, chtela bych vedet, jak si objednat odvoz z Brna Grand,( autobusove nadrazi Student agency), do Podivina. Jsem 3 mesice v USA. Nemam mobilni aplikaci.
    Dekuji
    Polakova

  10. Chtěl jsem odvézt a aniž bych chtěl najednou mi volají , že by chtěli odvézt oni , tak bych poprosil udělejte nápravu , zkrátka nechci dělat řidiče

  11. Dobry den, uz podruhe se mi stalo, ze krome jizdy za cestu se mi zablokuji na karte dalsi platby, 2 x 50,- a resim tohleto formou reklamace, coz me obtezuje. Delam neco spatne? Dela ridic neco navic? Tahle netranspatentnost a notnost reklamace se mi nelibi a odrazuje me. Prosim o vysvetleni.

  12. Nevím jestli ty ceny jsou reálný! Letiště taxi si bere min. 1000kč tak nechápu proč píšete 450kč. Jednou jsem byl na terminálu 2 a přijel multivan a vystoupilo 5lidi a každý mu dal po 1000kč. To je 5000tis. Nee 450kč. Omlouvám se ale i uber-pop by mohl jezdit letiště za víc, třeba 300kč.

  13. Dobrý den,
    můžu si Uber objednat i na mimopražskou cestu? Konktrétně mi jde o cestu Dříteč – Kounice? Je lepší si ji objednat dopředu?

  14. Je jadno jak tomu říkáš,hlavně,že tě převezou a nemusíš se stresovat o kolik tě řidič lohne, „taxinetaxi“

  15. Dobrý den, chci se zeptat, když minimální jízdné je 55Kč, kolik z toho má řidič a kolik UBER?
    A kdybych si chtěl vyřídit ŽL je potřeba koncese na tento druh podnikání?

    1. je uplně jedno jestli budeš mít živnosťák nebo ne,když tě chytnou policajti,jdeš do správního řízení,protože ti bude chybět spousta jiných papírů plus taxametr atd…ale pokuta za nezákonné podnikání do výše milion tuším,jestli to chceš riskovat je jen na tobě

        1. Změnou slova se nemění obsah.
          To zkoušeli již komunisté když Hasiče změnili na ,,Požárníky,,
          a ejhle ….práce zustala stále stejná .
          A to byl jen jeden příklad , takže ze sebe nedělejte hlupáka.

    1. Chodíte někdo do hospody na jídlo, kde nevaří kuchař a ani to nedaní, protože nemá živnosťák, dělá to načernoo ? Nechodíte…ale s UBEREM jezdit anoo, ale je to úplně stejné.

      1. Uber je skvělá služba. Na to aby byl člověk dobrým řidičem a uměl být slušný nepotrebuje od toho papír. Kdyžtak vidim predem fotku krestni jmeno a celkove hodnocení řidiče a kolik me to predem bude stát. U taxi nevím kdo me veze a kolik mi taxametr napočítá. Uber nejezdí načerno. Řidiči jsou zamestnani ve firmách které maji smlouvu s Uberem. Jednou jsem potkal uber řidičku ženu.. ridic taky vidí moji identitu a může se rozhodnout jestli mi důvěřuje. Taxi je o nedůvěře, anonymite a nejistotě a uber je o důvěře a transparentnosti.

    2. Toto není konkurence!To je neskutečný podvod! Před sedmi lety naší zákonodárci smluvní přepravu zakázali a po pár letech sem pustí firmu která zde ani nedaní!?!? ☠ zeptejte se řidičů Ubru jak jsou skvěle placení??? Na částce 55,- nemůže nikdo vydělat ani korunu kromě Ubru. Ale ten kdo této problematice nerozumí tak to nemůže pochopit. A zloději taxikáři budou do té doby, dokud jim zákazník ty nesmyslné částky bude platit!!!

        1. Nikoli „55 – 25%“, ale ! 55 – 30″ ! Těch dalších 5% je podepsaný závazek řidičem, že za Uber ještě navíc bude platit z toho poplatku (25%) za Uber DPH! Tož Kč 55 minus Kč 16, takže řidiči zbude tak cca Kč 40, a to nejen na náklady auta, ale i jeho zdravotní pojištění (povinné vždy), sociální pojištění (stanovená minim měsíční částka kolem Kč 2000), nezaplacené kilometry a čas s čekáním na objednávku a dojezd za cestujícím – třeba 3 a více kilometrů. Vyřízení takové “ minimální zakázky“ může trvat v provozu třeba i půl hodiny (řidič např. čeká zadarmo před hospodou – než si do zákazníci dokouří a dopovídají, protože zahajuje v aplikaci jízdu až po nástupu) … atd, atp. Jak to tak asi bude s opravdovým výdělkem? Zkuste z toho udělat cokoli jiného než totální ztrátu. Ano, jezdit pro Uber může jen někdo, kdo používá (krade) vozidlo např. služební, kde náklady platí nějaký chudák podnikatel/firma a řidič strká tržbu do vlastní kapsy. Anebo je to prostě člověk prostoduchý, kterému zatím nevadí, že za chvíli „ojede“ auto bez náhrady, resp. na nové, či opravy stávajícího mít nebude… No a chytráčci cestující musí tedy počítat s kategorií aut a řidičů, která je sveze a riziky souvisejícími.
          Zhusta je slyšet argument – „mne zajímá, že chci svézt z místa A do místa B, a to co nejlaciněji, tzn. výhodně. Že používám nelegální způsob, je mi fuk“. Nemohu si pomoci, ale podobný argument používají i dealeři drog stojící před školou – „já ty sračky nekupuji, ani neužívám. Potřebuji jen si trochu vydělat…“

      1. no ono vam pani nic jiného nezbývá než tu nesmyslnou částku taxikářům pak v cíli zaplatit. Předpokládám, že by jste asi taky neriskovala v případě odmítnutí zaplatit nějaký fyzický incident ze strany řidiče…? A je fakt že taxi je anonymous a skutečně nevíte kdo přijede a to že platí na havarijko a povinné ručení 70 tisíc ročně což je jednak kvuli živnosti a za druhé protože převáží jiné osoby aby tam bylo krytí v případě zranění ještě neznamená, že mne doveze bezpečně.

    3. Tato služba je naprosto nelegální,cesta centrum Prahy – Říčany klasické TAXI 850,- kč UBER 2600,- kč,holt solidní firma.Á to jezděj řidiči že neumějí ani slovo český,prostě je to,naprostá neznalost Prahy,google využívá ně nejkratší terasu,ale vždy delší terasu.Lidi proberte se,je to do nebe volající,nepojistená auta,nebo přijede uplnějiné auto,než je prezentováno,a řidič řekne že je to náhradní vozydlo😁??????! To je holý nesmysl.z úctou k městu Praha naštvaný bývalý klient UBER

      1. No nevím čím jsi jel, ale UBER em (nebo jsi lel v absolutní špičce)to asi nebylo. Jel jsem jako Uber řidič do Říčan z Phy a nikdy to nepřesáhlo 400,- Kč. A i kdyby, tak máš možnost nechat si jízdu zkontrolovat přes UBER a oni ti peníze vrátí a řidiči je seberou, pokud jsi v právu. Celý problém vidím spíš v nekompetentnosti politiků

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *