Skip to main content

Soud v předběžném opatření zakázal Uber v Brně!

Brněnský soud formou předběžného opatření zakázal Uber na území města Brna. Podle rozhodnutí citovaného soudu se v případě Uberu jedná o klasickou taxislužbu, nikoli alternativní. Většina principů Uberu je tudíž dle jeho názoru v rozporu se zákonem. Přiklonil se tak na stranu společnosti Lido taxi a také města Brna. Nyní tedy rozhodnutí soudu putuje k vedení Uberu, který musí v několika málo dnech pozastavit brněnský provoz, popřípadě se odvolat. Opakuje se obdobná situace, která se v nedávné době objevila například v Itálii.

Hlavní důvody vedoucí k porušení zákona a následně k zastavení činnosti Uberu v Brně byly následující:  vozy nebyly označené jako taxi, nenesly název taxi a neměly ani taxametr.

Uber v Brně byl spušten teprve 1. února, avšak od počátku v tomto městě narážel na spoustu konfliktů nejen s již zmíněnou taxi službou. Taxislužby nejsou schopny Uberu v nabízených službách konkurovat, což snáší -jak je vidět- velice nelibě.

Internetem se v reakci na rozhodnutí soudu začaly ihned šířit spíše nesouhlasné názory, jedna z nich je i petice s názvem „Chceme Uber v Brně„.

Dnes je aplikace stále aktivní, jak lze však vidět dle doby čekání na vůz – moc řidiču se dnes po Brně nepohybuje.

Komentářů: 7

  1. sakra vzdyt zijeme v demokratickem state tak o co tu komu jde? je to zbytecne nafouknuta bublina a ba naopak si myslim ze brno poskozuje uber a ne ze uber nedodrzuje zakony ….a ze neplati dane je lez ! uber ma sve flotily a kazdou tu flotilu ma nejaky podnikatel ktery dane plati z penez co mu ridici vyjezdi…..
    a uber je jiny druh prepravy osob ….ano jsme ridici amateri jak nas nasi kolegove ,,profi taxikari,,nazyvaji ale je snad na kazdem cloveku osobne od koho si vybere ze se necha odvezt jestli profikem za 25kc na km nebo amaterem za 13kc …..svobodna volba DEMOKRACIE SAKRA TAK O CO KOMU JDE ??? povim vam to nejvetsi vliv a zajem maji profi taxi sluzby jelikoz uber vyuziva mnoho cizincu-turistu a nasi kolegove profi taxikari a celosvetove nechvalne znami zlodeji ….nerikam ze vsichni to urcite ne ale bohuzel tech ne poctivych je vetsina ale to uz nikomu nevadi…..hloupé asmutné ….země Česká domov muj…. Lucie

  2. LidoTaxi se snazi oddalit moment, kdy se definitivne ukaze jak to vlastně s těmi „legálními“ taxi funguje. Rozhodně je mezi nimi spousta slušných lidí, ale také řada méně slušných. Jak si jinak vysvětlit snahu „legálního“ taxikáře jet v Brně z hlavního nádraží do Kohoutovic „zkratkou“ kolem Bohunické nemocnice!!!
    V UBERu muzu kdykoli jako zákazník určit trasu navíc NELZE manipulovat s „taxametrem“, protože cena je založena na GPS tracingu a ne nějaké pochybné krabičce. O výši sazby ani nemluvě. O vyhrožování řidičům UBER ze strany taxikářů ani nemluvě. To je ovšem trestné a to pana Vokřála nechává evidentně v klidu. Asi mu nejde o prospěch všech občanů, ale pouze jedné skupiny. To je ovšem v jeho postavení také nezákonné.

    Je velmi zajímavé, že agresivitě ze strany konkurence čelí také naprosto legální taxislužby na severu Čech. Jediný prohřeškem je snaha poskytovat své služby za paušál, který je ale výrazně nižší než standardní sazby.

    Co teď pane Vokřál bude nestandardně nadržovat pouze jedné straně (jak je to standardem u některých úředníků místních částí) nebo jste primátorem voleným všemi občany a budete zastávat názor většiny občanů?
    Nebo Vás volilo pouze LidoTaxi a volby byly zmanipulované?

    1. Nejspíše pracuješ u soukromníka a platí tě bokem a státu přiznává pouze co musí. V nemocnici a penzi pak budeš chtít stejně jako ten, který platil celý život poctivě, aby živil takové demokratické nemakačenky. Takže jasná tvrdá pravidla stejná pro všechny a tvrdá kontrola PČR. Když těm zlodějům nebudete napomáhat služba bude nižší, než je cena pana zloděje majitele Ubru. Přece nejde nahrazovat zloděje zlodějem jen proto, že já to budu mít levnější.

  3. Absolutne souhlasim,a nejen to.Jedna se o sluzbu sdilenou.to jest ja jako obcan a majitel dopravniho prostredku mohu nabidnout sluzbu za uplatu nekomu jinemu.Taxi sluzby jsou založené na principu vysokých sazeb vzhledem k tomu že neumí optimalizovat své naklady.Jako v každém jiném podnikání trh určuje vítěze.Co je na nelegálním podnikání Uber když nabidnete trhu transparentnost a geniální koncept. UBER umí optimalizivat a dává možnost privydelku jako žádná jiná služba u nás i ve světě.
    Problém vidím zabezpečení dat.Alfa a Omega Uber služby.Data se dají zneužít což nám naši Ruští hackeři neustále dokazují.Každopádně lepším šifrováním můžeme účinně bojovat.Plně se stavím za Uber který dělá lidi slušnější jeden k druhému.To pocítíte jiz po první jízdě.RJ

  4. No kóóónečně. Je vidět, že v Brně se snaží hlídat zákony, aspoň někde v té naší republice. Pokud budou u Uber řidiči dodržovat stejné podmínky jako musejí řidiči taxi. Tak s Ubrem nemám problém:-)

    1. Co o tom víte Robine ? Kdo nedodržuje zákony ? Stačí se svézt Uberem a Taxikem .. porovnat a pak se zamyslet jak to vlastně s těmi zákony je. Pro přehlednost v bodech.
      Taxi vs. Uber
      – koncese na dopravu osob – musí mít a mají i řidiči Uberu
      – zkoušky z místopisu – řidiči Uberu nemají neboť Magistrát podmiňuje připuštěním ke zkoušce, montáží taxametru, tedy pokud by MMB umožnil bez taxametru pak by zkoušku vykonali i řidiči Uberu tak jako v Praze, každopádně aplikace Uber funguje pro řidiče zároveň jako navigace, zvolenou trasu vidí ve své aplikaci i zákazník a proto může snadno kontrolovat zda řidič Uberu trasu dodržuje
      – proč ne Taxametr ? Protože s taxametrem lze dělat divy..to zažil snad každý turista a i mnozí neturisti, aplikace Uberu je férová a bez možnosti podvodů..zákazník vidí dopředu kolik jej bude cesta stát a pokud si zaregistruje platební kartu, pak s řidičem Uberu vůbec placení neřeší
      – spolehlivost .. tady jednoznačně vede Uber, řidiči nejsou jen anonymní „vozkové“ .. na konci každé jízdy vás aplikace vyzve k ohodnocení řidiče, pokud nejste s tímto spokojeni, Uber zakročí jak proti řidiči (může mu i jízdy zakázat) tak i nabídne případnou kompenzaci zákazníkovy..takový dohled kdyby měli taxikáři ?! ..kolik by jich ještě dnes jezdilo ? 🙂
      – placení daní .. tady jednoznačně vede Uber..řidič Uberu platí jak daň z příjmu tak DPH (je-li plátce), 25% jenž si strhává Uber z částky jsou náklady každého řidiče…a tady bych se zamyslel …co je pro stát výhodnější ? Když si řidič Uberu započtw do nákladů 25% z inkasované částky nebo když si Taxi služby vyůčtují náklady za provozování dispečinku ? Úpřímně by mě zajímalo jak velkou částku ve skutečnosti každé vyinkasované koruny Taxikáři zdaňují. Záhadně nepodlehli ani jedné vlně EET a tudíž můžeme pouze spekulovat nad tím kdo zdaňuje více, zda Taxi či Uber. Každopádně řidič Uberu nemůže provést ani jednu „černou“ jízdu ikdyby chtěl sebevíc, protože jízdy přiděluje i účtuje systém Uberu.

      Závěrem:
      Uber nabízí spolehlivé, bezpečné a cenově výhodné, pro zákazníka, cestování. Řidiči Uberu platí daně stejně jako řidiči Taxi.
      Taxi nabízí cenově výhodné, pro řidiče Taxi nikoliv pro zákazníka, cestování. Řidič Taxi má možnost, neříkám, že tak činí, „zapomenout“ zapnout taxametr případně si pomoct nějakým „turbem“.

    2. Nesouhlasím,Uber dodržuje víc zákony než si myslíte. Navíc každý řidič Uber je monitorován jako žádný řidič taxi služby. Stačí pár přestupků,odchyleni od trasy nebo špatné hodnoceni klienty a už nejezdíte.Auto ne starší 10 let. Názor,který sdilite je bohužel ten který u nás ani EET nevyřeší a Vaší kapsu nešetří. Já jsem si taky musel najit cestu ,přeji hodně štěstí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *