Skip to main content

Analýza sociálních sítí: Čím více taxikáři protestují, tím více lidí věří Uber

Pražští taxikáři o sobě v poslední době dávají dost vědět. Nejčastěji vyjadřují svůj nesouhlas pomocí protestů, které jsou spojeny s blokádou města či shromážděním před Ministerstvem dopravy. Jak se chování a výhružky klasických taxikářů odráží na náladě občanů? To se rozhodl zjistit analytik Jiří Kwolek ze společnosti Good Mentions.

Pražští taxikáři se letos na podzim již několikrát vymezili vůči alternativním provozovatelům taxi – vadí jim především skutečnost, že jejich řidiči nemají nutné licence a povolení. Dále že jejich vozy nejsou nijak označeny a v autě chybí taxametr.

Největším protestem doposud byla blokáda pražského letiště. Dalším protestem taxikáři pouze vyhrožovali, den před naplánovanou pomalou jízdou Prahy, která by opět zablokovala ulice Prahy, jej na výzvu primátorky Adriany Krnáčové zrušili.

Průzkum nálady na sociálních sítích

Průzkum přišel s překvapivým zjištěním. Široká veřejnost nesouhlasí s jednáním klasických taxikářů. Chování taxi řidičů mělo doposud naprosto opačný efekt – vzrostla obliba právě alternativních konkurentů Uberu a Taxify.

Z dat, které Kwolek přinesl, vyplývá, že zatímco ještě před rokem nebyla pro veřejnost problematika alternativních služeb tématem, v posledních měsících zajímá čím dál více lidí z řad široké veřejnosti. Ve všeobecnosti platí rovnice, že čím více taxikáři nadávají, tím více lidé na sociálních sítích nadávají na taxikáře. A současně tím více lidé na sociálních sítích mluví o Uber a Taxify. Nárůst je mnohdy až o tisíce procent.

Streisand efekt

Kwolek celou tuto situaci přirovnal k tzv. Streisand efektu. Ten dostal jméno podle slavné zpěvačky. V roce 2003 vědec mapoval erozi pobřeží, na kterém se nachází i dům Barbary Streisand. Fotky pak byly uloženy pouze na vědecké účely. Avšak zpěvaččini právníci s tím nesouhlasili a vyvolali velkou bitvu. Kauza však najednou zajímala i veřejnost a během pár dní si ji stáhlo neuvěřitelných 400 tisíc lidí.

Z něj tady vyplývá, že čím více se někdo snaží jistý prvek potlačit, tím víc o něj zájem roste. Událostmi, jež veřejnou debatu započaly, byly například magistrátní kontroly taxislužeb, zákaz Uberu v Brně, a především již zmíněné protesty taxikářů.

Analýza také uvedla, že na pomyslnou stranu Uber si postavilo 42 % všech příspěvků. Klasické taxislužby tak dočkaly zastání pouze ve 14 % příspěvků.  Zbylé příspěvky byly neutrální s pouhým zájmem o situaci.

Rostoucí popularita alternativních taxislužeb se ukázala také v počtu stažení Uber a Taxify aplikací. Ty se za poslední měsíce prudce zvedly. Nezvedl se však pouze o zájem z řad cestujících, ale i řidičů.

Jízda s Uber ZDARMA

Pokud ještě nemáte s alternativními taxislužbami zkušenost, využijte slevový kupón, díky kterému budete mít slevu 200 Kč. Pro představu, když budete chtít jet z Hlavního nádraží k pražskému Andělu, cesta Vás s UberPOP vyjde na 92–115 Kč. Při slevovém kupónu na 200,- Kč tak můžete na stejnou trasu využít klidně UberSelect a při troše štěstí i UberBlack.

Pokud stále tápete, co je UberPOP, UberSelect a UberBlack, koukněte na rozdíly mezi UberPOP, UberSelect a UberBlack.

Sleva 200 Kč na jízdu s Uber
Sleva 200 Kč na jízdu s Uber

Již mám registraci

V případě, že již služby Uber využíváte a rádi byste však využili 200,- Kč slevu na jízdné, není nic jednoduššího než dopsat do své aplikace promokód CZEFREE (menu »Platba » Přidat promo/dárkový kód). Pak už si jen objednejte svůj první vůz a vychutnejte si jízdu zdarma.

 

Ještě nemám registraci

Pokud ještě nemáte registraci, je potřeba se zaregistrovat. Při využití následujícího odkazu je při registraci kód CZEFREE již přednastaven, stačí tak pouze vyplnit své údaje a objednat první vůz.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *