Skip to main content

Velké srovnání: Uber vs. Liftago vs. Taxify

Cestující, zejména v Praze, mají dnes možnost výběru hned ze tří služeb pro přepravu osob. Samozřejmě kromě klasického taxi. Připravili jsme pro vás jednoduché srovnání služeb Uber (konkrétně UberPOP), Liftago a Taxify.

Nejprve si stručně všechny služby představíme, společné mají hlavně to, že využívají moderních technologií a mobilní aplikace pro usnadnění celého procesu přepravy osob. Vůz si tedy jednoduše objednáte, zadáte místo vyzvednutí i cílovou adresu a platit můžete hotově nebo platební kartou. V podstatě tedy nemusíte s řidičem vůbec komunikovat, protože vše vidí ve své aplikaci.

Velké srovnání: Uber vs. Liftago vs. Taxify
Velké srovnání: Uber vs. Liftago vs. Taxify

Uber představuje alternativu taxi služeb, kdy jeho řidičem může být kdokoliv a nemusí se jednat o „profesionálního“ taxikáře s koncesí a oprávněním. Startup vznikl v San Franciscu a v současnosti ma po celém světě více jak 1 miliardu uživatelů. Od roku 2014 je Uber dostupný i na území Prahy, v únoru 2017 byl spuštěn Uber v Brně. Služba je velice oblíbená a Čechy často využívaná.

Liftago funguje jako platforma pro „klasické“ řidiče taxi, která propojuje cestující a taxikáře, kteří mají veškerá legální oprávnění pro poskytování taxi služeb. V podstatě se jedná o náhradu taxi dispečinku prostřednictvím mobilní aplikace. Liftago v Praze funguje od roku 2013 a postupně se rozšířilo do dalších měst v České republice, nedávno například do Ostravy.

Taxify je v podstatě založeno na stejném principu jako Uber (řidičem může být kdokoliv s platným řidičským průkazem). Startup původem z Estonska se snaží prosadit zejména na Evropských trzích. V Praze působí teprve od roku 2015 a ostatním konkurentům se snaží konkurovat zejména agresivní cenovou politikou (například jízdné za 7,10,- Kč za kilometr).

Srovnávací tabulka

Pokud vás nebaví číst detaily, můžete se podívat na velkou srovnávací tabulku níže, kde naleznete vše podstatné. Více informací je pak v jednotlivých částech níže.

 UberLiftagoTaxify
Promo kód pro jízdu zdarmaCZEFREETOMAS5628TOMASJ97
Aplikace zdarmaAnoAnoAno
Aplikace v češtiněAnoAnoAno
GeolokaceAnoAnoAno
Objednání předemAnoNeNe
Cena za 1 kilometr9,90,- Kč20,- Kč8,90,- Kč
Cena za 1 minutu3,- Kč0,- Kč3,50,- Kč
Nástupní sazba25,- Kč40,- Kč30,- Kč
Vyšší ceny ve špičceAnoNeNe
Platba kartouAnoAnoAno
Platba v hotovostiAnoAnoAno
Řidič s taxikářskou koncesíNeAnoNe
Výběr řidiče a vozuNeAnoNe
Telefonická podporaNeNeNe
Podpora v aplikaciAnoAnoAno

1. Aplikace a objednání jízdy

Všechny tři služby mají aplikaci dostupnou zdarma a v češtině. Ovládání je velice intuitivní a zadávání adresy vyzvednutí je ve všech usnadněno GPS lokalizací telefonu. Uber a Taxify také nabízejí možnost uložení oblíbených míst (domov, práce), které usnadňují objednávání vozu.

Velkou výhodou objednávání jízdy prostřednictvím Liftago aplikace, je volba řidiče podle jeho dojezdu, vozidla a hodnocení. Jednoduše si seznamu vyberete toho, kterého v danou chvíli uznáte za vhodné. U Uberu a Taxify je vám řidič automaticky přidělen a nemůžete jej odmítnout.

Uber vs. Liftago vs. Taxify: Aplikace
Uber vs. Liftago vs. Taxify: Aplikace

Uber také jako jediný nabízí možnost rezervace jízdy až na 30 dní do předu, což mu přináší značnou konkurenční výhodu. Také nabízí další pokročilé funkce jako automatické sdílení jízdného, pokud jedete v jednom voze s přáteli nebo různé profily (soukromý, pracovní).

Ve funkčnosti a používání aplikace jako takové mnoho rozdílů nenajdeme, ale vizuálně je aplikace Uberu o level výše.

2. Ceník a platba

Vzhledem k povaze služeb, kdy v Uberu a Taxify mohou řídit řidiči „amatéři“ (bez taxikářské koncese), jsou proti Liftagu poměrně výrazně levnější. Liší se také způsobem výpočtu ceny, kdy Uber a Taxify používají jízdné za kilometr a minutu, kdežto Liftago pouze jízdné za kilometr. Pokud tedy například uvíznete v zácpě, ceny jízdy u Liftaga zůstává stejná, protože se nezapočítává čas jízdy.

Cena jízdy u Liftaga je určena dle nabídky každého z řidičů (neurčuje ji platforma, ale samotný řidič). Ceny mohou být od 16,- Kč za kilometr až do 28,- Kč. My používáme 20,- Kč, což je nejčastější nabídka v Praze.

Velkou nevýhodou Uberu je aplikace tzv. „špiček“, kdy ceny v čase, kdy je velká poptávka (typicky ráno a večer, zejména v pátek a sobotu), jdou výrazně nahoru. Někdy i více než 2x. Taxify a Liftago mají ceny stále stejné.

Kompletní srovnání ceníků včetně orientačního jízdného naleznete v tabulce níže.

 UberPOPLiftagoTaxify
Cena za 1 kilometr9,90,- Kč20,- Kč8,90,- Kč
Cena za minutu jízdy3,- Kč0,- Kč3,50,- Kč
Nástupní sazba25,- Kč40,- Kč30,- Kč
Minimální jízdné55,- Kč60,- Kč60,- Kč
Z letiště do centra300,- Kč400,- Kč300,- Kč
JÍZDA ZDARMA A nezapomeňte, pokud jste s Uberem ještě nejeli, zadejte náš promo kód „CZEFREE“ a získejte jízdu zdarma. Kód je platný pro všechny služby (UberPOP, UberSelect i UberBlack). To samé můžete udělat i pro Taxify a využít promo kód „TOMASJ97“ nebo pro Liftago s kuponem „TOMAS5628“.

Sami si pak můžete odhad ceny pro vaši cestu pomocí našeho kalkulátoru, který vám spočítá jízdné jako pro Uber, tak nově i pro Liftago a Taxify.

Co se týče metod platby, tak ty jsou u všech tři služeb stejné. Zákazník může platit automaticky platební kartou, kterou má zadanou v aplikaci nebo hotově přímo řidiči. Lepší a rychlejší je samozřejmě platební karta, protože nemusíte nic řešit (hledat drobné, dávat spropitné apod.).

3. Řidiči

Bohužel v souvislosti s nižší cenou za jízdu u Uberu a Taxify, lze také častěji narazit na vyloženě špatné řidiče, kteří absolutně neznají Prahu a jejich styl jízdy vypadá, jako kdyby včera skončili autoškolu. Co se tedy týče kvality řidičů, je jasným vítězem Liftago, kde většinou potkáte člověka, který se tímto způsobem živí několik let a je to jeho hlavní pracovní činnosti. Kromě toho si navíc můžete u Liftaga řidiče sami zvolit a není vám automaticky přidělen.

Samozřejmě i Uber a Taxify má lepší řidiče ve službách Uber Select, Uber Black či Taxify Premium, ale za ty už si připlatíte.

Všechny služby poté nabízejí hodnocení řidičů, které cestující vidí předem. Řidiči se špatným hodnocení jsou pak většinou ze služby vyřazeni úplně.

4. Vozidla a dostupnost

Srovnání vozidel je poměrně subjektivní záležitost a v podstatě platí, že u každé služby narazíte na nové kvalitní vozy, ale stejně tak i starší s pochybnými jízdními vlastnostmi. Výhodou Liftaga je, že si můžete vůz sami zvolit dle nabídky řidičů.

U Uberu a Taxify se vám občas stane, že pro vás přijede starší špinavý vůz, který nemůžete odmítnout. I přesto, že dle podmínek nesmí mít řidiči vůz starší 10ti let.

Vůz Mercedes-Benz E-Class jako Uber Black
Vůz Mercedes-Benz E-Class jako Uber Black

Proto obecně doporučujeme využívat Uber Select, Uber Black a Taxify Premium, pokud chcete mít jistotu reprezentativního vozu. Na druhou stranu z vlastních zkušeností víme, že občas pro vás přijede jako UberPOP i třeba Tesla Model S, Audi A6, Audi Q7 a další vozy vyšší-střední až vyšší třídy.

Co se týče dostupnosti, všechny služby mají nyní poptávku po Praze dobře pokrytou, snad kromě pátečník a sobotních špiček.

5. Zákaznická podpora a kontakt

Bohužel ani jedna z firem nemá zřízenou telefonickou linku, na kterou by se mohli cestující obracet s problémy a stížnostmi. Vše se snaží řešit prostřednictvím aplikace. To je ale někdy problém, zejména pokud třeba zapomenete telefon v autě.

Uber vs. Liftago vs. Taxify: Zákaznická podpora a kontakt
Uber vs. Liftago vs. Taxify: Zákaznická podpora a kontakt

Uber a Liftago používají předvolených situací, ze kterých si zákazník vybere a odpověď obdrží na e-mail. Taxify je v tomto přívětivější a nabízí přímou konverzaci s podporou, ale průměrně doba odpovědi jsou 2 dny.

U všech služeb také můžete pro kontakt využít oficiálních profilů na Facebooku, kde všechny reagují poměrně promptně a samozřejmě v českém jazyce

Závěr – kdo je tedy nejlepší?

Jak pro koho. Pokud chcete ušetřit tak určitě Uber, který je v přímém srovnání s Taxify prostě lepší. Pokud ale chcete kvalitu a nevadí vám vyšší cena, pak volte Liftago. Ale na druhou stranu i Uber a Taxify nabízejí kvalitnější služby za vyšší ceny.

Z vlastních zkušeností střídavě využíváme všech tří služeb, mimo špičku nejvíce Uber, během večera spíše Taxify, protože Uber má špičku a Liftago nestíhá a na cestě na večeři nebo divadla Liftago (nebo klidně i Modrý Anděl).

Budeme rádi, pokud se s námi podělíte o vaše zkušenosti a důvody, proč zrovna vámi využívaná služba je ta nejlepší.

Komentářů: 15

  1. Jako EET a dříve DPH zlikvidovaly ty, kteří nepodnikali zrovna košér, tak i alternativní taxislužby bezesporu pročistí tuto oblast. Že by ofiko taxikáři byli svatí, o tom lze s úspěchem pochybovat. Vždyť i jejich argumentace zkouškami z místopisu atd. je směšná – pamatujete, jak zuřivě se tomu (i dalším požadavkům) bránili? Ostatně vzpomeňmež na heslo, potrefená husa nejvíc kejhá… Pakliže poskytují kvalitní službu za rozumnou cenu, bezesporu ony alternativy s přehledem zničí, ale nevypadá to tak. Jediné čím si zjevně snaží vydobýt místo na slunci je zastrašování a násilí.
    Problém vidím v tom, že zdejší taxikáři zdaleka nejsou stejní (či alespoň podobní) jako jejich kolegové v kulturních zemích. O majitelích dispečinků taxi ani nemluvě. Nevím, proč mne napadlo další, tentokráte staletími prověřené, moudro: Osel, obtížený pytlem zlaťáků, přeskočí jakékoli hradby…

  2. Diskuze jde – podle mne – sice dobrým směrem, ale zatím vše dosti mimo realitu, skutečnost.
    Uber cestující platí za 1 km Kč 9,90 a minutu Kč 3,-. Z toho si ale Uber aplikace bere 25%, tzn. pro řidiče ve skutečnosti Kč 7,50, resp. Kč 2,25. I zdatný Uber řidič má poměr „v nájmu“ a ve „volném“ cca 60/40%, horší 50/50%. Z centra se vyvážejí na předměstí a do polí (podnikatelská baroka) cestující s Uberem podstatně laciněji, než vlastním autem a řidič odtamtud nic v dohledné době nedostane, aby se vrátil zpět do poptávky. Hojně využívají důchodci k cestám z města na chatu a řidič jim ještě pomáhá vykládat nářadí a materiál, jinak mu hrozí negativní hodnocení. Zpátky jede pak do města samozřejmě prázdný a plně ke své tíži. Spropitné – třeba za pomoc? U Ubera? Haha. Celosvětově se říká, že forma Uber spropitného je řinčení skla a vnitřností dveří, když cestující vystoupil a řachnul dveřmi (na pozdrav?).
    Jednu z nejpodstatnějších věcí autor článku opomenul ve srovnání řádně zmínit: u Ubera a Taxify řidič při přijímání zakázky neví a ani netuší – kam bude cesta směřovat. Důvod? No aby ho to nevedlo k tomu – nepřijímat zakázky , které jsou ještě prodělečnější než všechny ostatní.
    Automobil v pořizovací ceně 340.000 Kč nebude asi splňovat minimální předpoklady stanovené magistrátem pro vozidla taxislužby. Navíc – sedět v takovém autě celé dny – bude brzy asi také o zdraví řidiče. O komfortu cestujících snad ani nemluvě.
    Cena servisu je v kalkulacích značně podhodnocena. 1x za 2 roky (minimálně) musí jít z auta motor ven – třeba i kvůli dvouhmotovému setrvačníku (životnost 80 – 150 tis km) – cena opravy cca Kč 20.000. Ramena náprav na pražské dlažbě – rovněž po 2 letech k výměně. U dieselů pak filtr pevných částic – životnost po Praze 70 – 130tis km a cena Kč 30 tis atd, atp.
    Uvedené údaje v kalkulacích zdaleka nezahrnují veškeré náklady. Ani ty pevně dané – vyrovnání se s fiskem. Používám-li auto k podnikání – musím třeba platit silniční daň. Mobilní data apod každý měsíc také něco stojí atd. Spotřeba po Praze do 6 litrů? Hmm, tak leda u malého pionýra.
    Ale co, zkuste si to sami. Určitě je to může někoho i bavit – sbírat hvězdičky, uklízet blití po amerických teenagerech, kteří z Vás budou mít srandu, že si huntujete auto i zdraví v jasné ztrátě.
    Uber? Jasně – obvykle nesmyslně laciné pro cestující, velice výhodné pro Uber společnost (svých 25% dostane vždycky, i kdyby nabízeli kilometr za Kč 5, protože se najdou řidiči, co jim někdo ukradl i zbytek IQ a jsou ochotni hrát hru na pro ně ekonomický nesmysl).

  3. Takze k tem kalkulacim:
    1.Jake auto je vhodne na taxisluzbu a bude stat 340000kc???Octavie v nejnizsi motorizaci 1,2Tsi???Nebo Hyundai/Kia 1,4???Tyhle motory rozhodne po Praze za 7l /100 jezdit nebudou.A vzhledem k minimalnimu najezdu 50000km rocne pro nekoho kdo se tim opravdu zivi bych mel docela obavy jestli vubec 5 let vydrzi.
    2.Naklady na servis 5000kc rocne– to je smesne!!!!!!!!!!!!!!Jenom garancky v dobe zaruky budou skoro 20000kc rocne a to nemluvim o pripadnych zavadach.
    3.Naklady na pojisteni–a tady bych se jako zakaznik pozastavil a zamyslel predevsim–budou ve srovnani s normalnim autem dvojnasobne,protoze pojisteni(HAV i POV)na vozidlo provozovane v taxisluzbe stoji dvojnasobek normalniho.(Mimochodem taxik musi kazdy rok na STK,autobus taky–proc asi???)
    4.Jeste jednou koukam na ty kalkulace- 60000km rocne stihnu za nejakych 200h/mes.Takze kdyz budu kalkulovat 240h/mes tak to bude mnohem vic.

    PS.Mala poznamka k tomu pojisteni- az Vas zmrzaci ridic,ktery ma jeste vlhky ridicak a podpojistene vozidlo (pojistovaci si toto vse umi zjistit)tak jako pasazer budete skodu vymahat na ridici.(Nemuzu si pomoci ale vidim v teto snaze usetrit par korun u nekoho kdo vedome obchazi predpisy obrovskou podobnost se situaci kdy nekdo nakupuje alkohol v trafice v pet lahvi.Nasledky zname vsichni)

  4. Uber je perfektní 🙂 Jen nechápu, že je zakázaný v Brně už mi to zde příjde jako za komunismu …

    1. Už aby ho zakázali v celé Č.R. Nesplňuje potřebné zákony. Tupí lidé hledí pouze na výslednou cenu. Ta je pro ně podstatná. Co je pro ně nepodstatné je jejich bezpečnost. Včera ještě žák v autoškole a dnes už profesionální řidič u alternativní nelegální taxislužby Uber.

      1. Pokud dostal řidičák je to řidič. Tečka.
        Dementni požadavky na licence, zkoušky a koncesi si prolobovali taxikáři, aby se jim do party nedostalo moc lidí a oni mohli držet cenu a podvádět (viz Turbo). Mají, co chtěli.

      1. No stačí umět počítat, 9,90 kč/km jedině černej taxík.
        —————————————————————————–
        (1) Pořizovací cena auta 340000 kč
        (2) Odhad nákl. na větší opravy 15000 kč
        (3) Plánovaný počet let provozování 5 let
        (4) Hrubý odhad prodejní ceny auta 20000 kč
        (5) Průměrný počet ročně ujetých kilometrů 24000 km/rok
        (6) Spotřeba paliva v litrech na 100 km 7 l/100km
        (7) Cena litru paliva v korunách na litr 36 kč/l
        (8) Dálniční známka, STK, emise (průměrné roční náklady) 2500 kč/rok
        (9) Odhad průměrných ročních nákladů na povinné ručení 4700 kč/rok
        (10) Havarijní pojištění 17000 kč/rok
        (11) Průměrné roční náklady na výměnu oleje, kapaliny chlazení, ostřikování,… 6000 kč/rok
        (12) Průměrné roční náklady na parkování, mytí, pneuservis, atp. 9200 kč/rok
        (13) Průměrné roční náklady na servis 5000 kč/rok

        CELKOVÉ ROČNÍ NÁKLADY 171880 KČ/ROK
        odhad nákladů na kilometr – taxi 7,16 kč/km
        —————————————————————————–
        Pokud je tedy uvedena cena taxi 22,- Kč za kilometr, skutečná cena za 1 km tak činí 11 Kč za kilometr (cena 22,- Kč je cena za jízdu se zákazníkem, takže za jízdu zpět je 0,- Kč.
        Majitel vozu, v případě že je zároveň řidičem má za kilometr jízdy (11 – 7,16) 3,86,- Kč zisk před zdaněním.
        V případě že najede 2083,33 km za měsíc (tržba 22916,63), činí jeho měsíční zisk 8041,66,- Kč, ze kterého platí sociální a zdravotní pojištění + daň.
        Teoreticky tedy čistý měsíční výdělek činí cca 4500,- Kč za přibližně 240 hodin strávených ve voze (18,75,- Kč za hodinu).
        Samozřejmě je nutno k tomuto přičíst také nástupní sazbu a čekání, ovšem u těchto součástí tržby nelze určit žádnou konkrétní částku, můžeme tedy odhadnou určitý průměr cca 5000,- Kč za měsíc (čím větší město, tím více, čekání v kolonách atd).
        Velmi hrubým odhadem se tedy dostaneme na celkový měsíční čistý zisk 9500,- Kč měsíčně (39,583,- Kč za hodinu).
        Závěrečná úvaha:
        Kdyby mi někdo opravoval počítač za 80,- Kč za hodinu práce (běžná cena 300,- až 500,- Kč/hod.), asi bych tomu těžko uvěřil, a to by bral dvakrát tolik, než si vydělá průměrný taxikář v menším městě.—————————————————————————–
        (1) Pořizovací cena auta 340000 kč
        (2) Odhad nákl. na větší opravy 15000 kč
        (3) Plánovaný počet let provozování 5 let
        (4) Hrubý odhad prodejní ceny auta 20000 kč
        (5) Průměrný počet ročně ujetých kilometrů 24000 km/rok
        (6) Spotřeba paliva v litrech na 100 km 7 l/100km
        (7) Cena litru paliva v korunách na litr 36 kč/l
        (8) Dálniční známka, STK, emise (průměrné roční náklady) 2500 kč/rok
        (9) Odhad průměrných ročních nákladů na povinné ručení 4700 kč/rok
        (10) Havarijní pojištění 17000 kč/rok
        (11) Průměrné roční náklady na výměnu oleje, kapaliny chlazení, ostřikování,… 6000 kč/rok
        (12) Průměrné roční náklady na parkování, mytí, pneuservis, atp. 9200 kč/rok
        (13) Průměrné roční náklady na servis 5000 kč/rok

        CELKOVÉ ROČNÍ NÁKLADY 171880 KČ/ROK
        odhad nákladů na kilometr – taxi 7,16 kč/km
        —————————————————————————–
        Pokud je tedy uvedena cena taxi 22,- Kč za kilometr, skutečná cena za 1 km tak činí 11 Kč za kilometr (cena 22,- Kč je cena za jízdu se zákazníkem, takže za jízdu zpět je 0,- Kč.
        Majitel vozu, v případě že je zároveň řidičem má za kilometr jízdy (11 – 7,16) 3,86,- Kč zisk před zdaněním.
        V případě že najede 2083,33 km za měsíc (tržba 22916,63), činí jeho měsíční zisk 8041,66,- Kč, ze kterého platí sociální a zdravotní pojištění + daň.
        Teoreticky tedy čistý měsíční výdělek činí cca 4500,- Kč za přibližně 240 hodin strávených ve voze (18,75,- Kč za hodinu).
        Samozřejmě je nutno k tomuto přičíst také nástupní sazbu a čekání, ovšem u těchto součástí tržby nelze určit žádnou konkrétní částku, můžeme tedy odhadnou určitý průměr cca 5000,- Kč za měsíc (čím větší město, tím více, čekání v kolonách atd).
        Velmi hrubým odhadem se tedy dostaneme na celkový měsíční čistý zisk 9500,- Kč měsíčně (39,583,- Kč za hodinu).
        Závěrečná úvaha:
        Kdyby mi někdo opravoval počítač za 80,- Kč za hodinu práce (běžná cena 300,- až 500,- Kč/hod.), asi bych tomu těžko uvěřil, a to by bral dvakrát tolik, než si vydělá průměrný taxikář v menším městě.

        1. A počítat je zbytečné, když si neumíte nastudovat vstupy. Uber má sazbu za minutu jízdy, která odpovídá cca 180 Kč/hod. Takže průměrná rychlost 30km/hod znamená, že sazba na km je o 6 Kč větší. A vše jde nahoru ve špičce, kdy klasické taxi nepokryje poptávku.

          Platba za km motivuje jezdit hlavně mimo dopravní spičku, kdy těch km řidič taxi najede mnohem víc. Nebo podvádět.

          1. Jo jo všichni stě podvodníci,celý UBER je jeden velký podvod na lidi.

        2. Máte pravdu Petře, počítat by to chtělo umět a zvládl jste proměne slušně poskládat rovnici. Bohužel dosazení proměnných už Vám tolik nejde

          36 korun za litr benzínu není realitou ani smykem … Normální cena činí kolem 28,5, ale rozumím, že mluvíme obecně…. dosadil bych 30 korun (to je o 17% méně)

          Pak je nesmysl ten nájezd, ten je minimálně dvojnásobný. Počítejte kolem 60-70k kilometrů. 24k udělám já a to jezdím akorát denně do práce a párkrát dálku na výlet někam po čechách …

          Spotřeba se v průměru pohybuje spíše kolem 6 ltrů na sto, což je zase o 15% nížší realita nežlí Vás odhad

          Nesmysl jsou i ty slepé kilometry za cestu zpátky, ano nějaký ten kilák tam propadne, ale není to rozhodně o dvojnásobku. To je jedním z hlavních benefitů aplikací typu Uber, prostě dokáží zprostředkovat navazující jízdu poblíž místa vyložení. To má zásadní dopad nejenom na projeté klometry ale hlavně na čas, který jízdou vyděláváte.

          Totální kravina je prodjní cena auta po 5 letech. Za tu dobu nejste schopný dodělat auto z pořizovací cenou 340 000 na 20 000 ani kdybyste ho poslal do sloupu místo do bazaru…. Počítejte tak 100 k

          No a poslední věc se týká té zkušenosti s řidičem. Řidiči Uberu sice nejsou profesionálové, ale když Vás naserou, dáte jim blbé hodnocení, když jich chytne několik po sobě, tak dojezdil. Zatímco sebešílenější taxikář může udělat skoro cokoliv a dopad to skoro žádný nemá.

      2. —————————————————————————–
        (1) Pořizovací cena auta 340000 kč
        (2) Odhad nákl. na větší opravy 15000 kč
        (3) Plánovaný počet let provozování 5 let
        (4) Hrubý odhad prodejní ceny auta 20000 kč
        (5) Průměrný počet ročně ujetých kilometrů 24000 km/rok
        (6) Spotřeba paliva v litrech na 100 km 7 l/100km
        (7) Cena litru paliva v korunách na litr 36 kč/l
        (8) Dálniční známka, STK, emise (průměrné roční náklady) 2500 kč/rok
        (9) Odhad průměrných ročních nákladů na povinné ručení 4700 kč/rok
        (10) Havarijní pojištění 17000 kč/rok
        (11) Průměrné roční náklady na výměnu oleje, kapaliny chlazení, ostřikování,… 6000 kč/rok
        (12) Průměrné roční náklady na parkování, mytí, pneuservis, atp. 9200 kč/rok
        (13) Průměrné roční náklady na servis 5000 kč/rok

        CELKOVÉ ROČNÍ NÁKLADY 171880 KČ/ROK
        odhad nákladů na kilometr – taxi 7,16 kč/km
        —————————————————————————–
        Pokud je tedy uvedena cena taxi 22,- Kč za kilometr, skutečná cena za 1 km tak činí 11 Kč za kilometr (cena 22,- Kč je cena za jízdu se zákazníkem, takže za jízdu zpět je 0,- Kč.
        Majitel vozu, v případě že je zároveň řidičem má za kilometr jízdy (11 – 7,16) 3,86,- Kč zisk před zdaněním.
        V případě že najede 2083,33 km za měsíc (tržba 22916,63), činí jeho měsíční zisk 8041,66,- Kč, ze kterého platí sociální a zdravotní pojištění + daň.
        Teoreticky tedy čistý měsíční výdělek činí cca 4500,- Kč za přibližně 240 hodin strávených ve voze (18,75,- Kč za hodinu).
        Samozřejmě je nutno k tomuto přičíst také nástupní sazbu a čekání, ovšem u těchto součástí tržby nelze určit žádnou konkrétní částku, můžeme tedy odhadnou určitý průměr cca 5000,- Kč za měsíc (čím větší město, tím více, čekání v kolonách atd).
        Velmi hrubým odhadem se tedy dostaneme na celkový měsíční čistý zisk 9500,- Kč měsíčně (39,583,- Kč za hodinu).
        Závěrečná úvaha:
        Kdyby mi někdo opravoval počítač za 80,- Kč za hodinu práce (běžná cena 300,- až 500,- Kč/hod.), asi bych tomu těžko uvěřil, a to by bral dvakrát tolik, než si vydělá průměrný taxikář v menším městě.

        1. 3x a pokaždé tak blbě?
          Už jak jsem viděl cenu vozu po 5 letech, ta nebude 20 000 ale 100 000 Kč, cena benzínu 36 Kč a tak dále.

      3. Máš vše potřebné křížení,a provozování taxi?máš velké klubové,ale chytrej seš co?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *